TRESVIRI

Inkoop Management

Inkoop als kernactiviteit

Inkoop Management

Inkoop als kostenpost? Integendeel!

Veel organisaties delegeren de inkoopactiviteit naar verschillende medewerkers. Inkoop is decentraal georganiseerd en overleg blijft vaak achterwege. Kennis van inkoop is versnipperd in de organisatie aanwezig. Met als gevolg dat misverstanden ontstaan en inkoop onnodig veel energie kost. Nadenken over strategische inkoopkeuzes zal niet of nauwelijks gedaan worden. 

Dit kan anders.

Focus op inkoop ontbreekt gewoon

Inkoop als kernactiviteit

Als geen ander kunnen wij de invloed van inkoop op het bedrijfsresultaat helder uitleggen.  De uitkomsten daarvan zijn dikwijls verbazend. En motiveren inkoopbetrokkenen om dit resultaat te optimaliseren.

Inkoop als kostenpost? Integendeel!

Stel, je inkoopvolume in relatie tot je omzet is groot maar een inkoopprofessional aannemen is een te zware belasting op je overhead. Dan is de dagelijkse praktijk dat veel medewerkers opdrachten verstrekken. Dit is geen groot risico, want de bedragen per opdracht zijn veelal gering. En grotere bedragen gaan altijd in goed overleg met het management team.

De vraag is dan; welke valkuilen ontstaan hierbij?

De inkoopprofessional constateert dagelijks het volgende:

  1. Financiële autorisaties zijn niet of onvoldoende vastgelegd.
  2. Iedere afdeling heeft zijn eigen voorkeursleveranciers.
  3. Er wordt zaken gedaan met een (te) groot aantal leveranciers.
  4. Voor ieder product en voor iedere dienst zijn er meerdere leveranciers.
  5. Er wordt niet onderhandeld over prijzen en condities.
  6. Controle van facturen vindt niet of nauwelijks plaats.
  7. De medewerkers en de leveranciers kennen uw Algemene Inkoopvoorwaarden niet.
  8. Bij inkoop van diensten wordt onvoldoende rekening gehouden met WKA wetgeving.
  9. Functiescheiding wordt niet toegepast.
  10. Veel inkoopfacturen hebben een waarde van < € 100,00.

Zomaar een opsomming van enkele feiten in veel organisaties. Zonder verhoging van de vaste kosten zijn er oplossingen.

Tresviri biedt die oplossingen.

De Tresviri InkoopScan 

  • Een Inkoopprofessional inventariseert de huidige werkwijze.
  • De uitkomsten hiervan worden geanalyseerd.
  • Tresviri stelt een uitvoerige rapportage op van haar bevindingen in de Tresviri InkoopScan®.
  • Aan de hand van de uitkomsten wordt een vervolgtraject afgesproken naar de wensen van de klant.

De Tresviri Inkoopscan wordt verrekend tegen een vaste vergoeding op basis van het aantal facturen in de te onderzoeken periode. Zo weet u vooraf wat de kosten zijn van een volledige inkoopscan.

Ook een gedeeltelijke inkoopscan is mogelijk. Vraag naar onze voorwaarden.

Tresviri is een Inkoopburo

Tresviri verzorgt als Inkoopbureau uw inkoop voor kleine bedragen. Onze werkwijze is als volgt:

  • Kleine bestellingen worden door uw medewerkers geplaatst bij Tresviri.
  • Uw medewerker vermeldt ordernummer, leverancier, leverdatum en adres.
  • Plaatsen kan per e-mail, whatsapp en eventueel telefonisch.
  • Tresviri plaatst binnen 24 uur de bestelling bij uw leverancier.

Denken aan uitwerken van:

  • Voorfinanciering
  • Aansprakelijkheid
  • Risico’s

contact

Nodig ons uit voor een vrijblijvend gesprek, dan zet u de eerste stap naar verbetering van uw resultaat. Wij komen graag naar u toe.

Trésviri staat geregistreerd bij Kamer van Koophandel onder 62508741, VAT nr. NL854845719B01.

Copyright © 2021 Tresviri

Trésviri staat geregistreerd bij Kamer van Koophandel onder 62508741, VAT nr. NL854845719B01.

Copyright © 2021 Tresviri